maanantaina, marraskuuta 22, 2010

Kreikkapäiväkirjat osa 3! Oikeesti! 9.7.2009

Tuli niin ikävä Jussia että rupesin selailee kuvia. Kreikkakuvia oli aika kivasti ja päätin sit tässä samalla fiilistellä sekä Jussia että Kreikkaa ja kirjottaa KOLMANNEN OSAN mun kreikkapäiväkirjoista! :D Kuvia tulee noin 73 tarkkaan ja harkiten valittuja noin 500n muun samana päivänä otetun joukosta. Tekstin ota suoraan päiväkirjasta, joten saatte samalla kauhistella miten hyvää tekstiä sinne kirjotan :D.

"Aamulla lähettiin saarihyppelee ja retki oli mukava. Jussi oli vähän palanu jaloista, joten se ei uinu, mutta sano että retki oli kuitenkin kiva! [Jussilla on aika vaalee iho ja se kärtsähtää suht helposti]

Jussi tilas eilen semmosen drinkin, joka oli nimeltään jungle morning from finland ja ihmeteltiin sen nimeä, mutta onneksi saatiin tietää, että nimi tulee seuraavan aamupaskan värityksestä. Jussi iloitsi kun on jotain jännittävää tarinaa kavereille kerrottavana. [Viime kreikkapäiväkirjassa, eli osassa kaksi saatto olla tästä viidakkopommista kuvakin!]

Retken jälkeen hengattiin hotellissa ja nyt pienten shoppailujen jälkeen istutaan Makiksen ravintolassa jossa kelftiko oli ihanaa ja loput hieman mauttomia, mutta onneksi on alennuskuponki sentään! Jatketaan iltaa varmaan parvekkeella ja ehkä käydään kattomassa diskoa. Huomenna vesiputouspäivä! Saatiin just pullollinen viiniä, talo tarjoaa Krisun synttäreiden kunniaksi, jeejee! [oli muuten aika pahaa viiniä]

Saatiin Makikselta myös valtava vesimeloonilautanen ja ouzot kaupanpäälle ja ottaa siitä kuva meiän kaa. Pienten parvekeillanistujaisten jälkeen joku mamma tuli valittaa metelistä ja tytöt lähti diskon kautta byblokseen josta ne raahas Jaanan juttujen mukaan yhen kreikkalaisen (Lefkakselta), yhen manterelaisen (Ateenasta) ja yhen ruotsalaisen maistamaan suklaata [oltiin raahattu fazerin sinistä mukaan Suomesta] kello neljä kun byblos suljettiin :D Me mentiin Jussin kaa nukkumaan kivasti."

Krisulla siis oli synttärit ja se täytti 17 tollon, päivän pääjuttu oli tuo saarihyppelyretki, josta olin maininnu vaan parilla sanalla, joten aattelin nyt vähän selittää siitä enemmän. Tais olla Tjäreborgin oma retki, joka kustansi 30e per naama ja sisälsi tän risteilyn ja lounaan. Nidrin satamasta lähtö aamulla, ohi ja ympäri Scorpios-saaren + kunnon historiikit Onassiksen suvusta. Käytiin parkkeeraamassa merivesiluolaan, joka siis oli niin iso että laiva sinne sisälle mahtu, vesi oli tajuttoman kirkasta ja päästiin käymään uimassa. Sieltä sitten kohti Meganishin saarta ja siellä kiipeilyä monet sadat rappuset Spartohorin kylään, joka siis oli korkealla ja näytti niin ihanalta kreikkalaiselta kylältä <3. Ostettiin koko matkan parhaat hedelmät, otettiin paljon kuvia ja suunnattiin takaisin paatille. Jotkut laiskat turistit oli jääny portaiden alapäässä sijaitsevaan tavernaan kun eivät jaksaneet kiivetä. Seuraavaksi suunnattiin mantereen puolelle ihanalle valkoiselle rannalla, jossa kaikki sai aurinkovarjot, koska pysähdys oli parituntinen. Sai uida, hyppiä veteen paatista ja rentoutua kun paatin henkilökunta tuli rannalla grillaamaan meille vartaita, eli souvlakia <3. Täältä parin tunnin päästä lähdettiin kohti Scorpiosta, joka kierrettiin kokonaan, saatiin lisää historiikkia ja käytiin uimassa tosi kirkasvetisellä rannalla, josta kehotettiin poimimaan kivi mukaan, koska ne tuo onnea. Lopuksi joskus kello 18 oltiin taas takaisin Nidrissä.

Olin tällä reissulla käynyt jo pari vuotta tuota aiemminkin, mutta lähtisin heti vaikka kolmatta kertaa, on se vaan niin rentoa pikkupaatilla kuljeskella merellä <3. Nyt niitä kuvia MOOOONTA!

Näkymiä sieltä Spartohorin-kylästä ja ylläällä kuva innokkaasta Jussista kiipeämässä sinne :D.

Toi on mun pikkusisko, Krisu eli Kristiina vaikka onkin mua isompi.
 Meganishin satamassa meiän paatin kapteeni syötti kaloja joita oli PALJON!

Spartohorin ihania kujia <3

Puskasta kurkkii Jaana, joka oli siskoni seuralaisena matkassa mukana!
 Tykkään Jussista oikeesti vaikka onkin tommonen ilme!

Me kuskattiin semmosta pikkuvihkoa mukana lähes kaikkialla ja kirjotettiin sinne semmosta jatkotarinaa vuorotellen koko matkan ajan. Jaana on sen facebookissa julkassu, joten voisin sen tänne pöllästä joskus kanssa :D.
 Näissä kuvissa ei siis näköjään oo mitään järjestystä, eli Spartohorissa ollaan taas vaikka äsken oltiin jo illastamassa :D.

Ylläällä Krisun haamu merivesiluolassa ja alhaalla kaks kivaa vesikuvaa tytöistä, eka tyttö Jaana ilman päätä ja tokatyttö Krisu merenneitona!

Merivesiluolaa jonka sisällä oli VUOHIA! <3 varmaan kyllä ihanan vilposa paikka.

Meganishin-saarella oli nopeusrajotukset.

Nämä kuvat otettu sielä Jackie Kennedyn rannalla, josta kiviä piti pölliä  :D. Muuten semmonen kuvausvinkki kaikille! Jos haluutte saada itestänne pulskan näkösen, ottakaa kuva tämmösestä kuvakulmasta! Aika leveetä menoo!

Suurin osa kuvista otettu tosiaan sielä Spartohorissa, tais olla kuvauksellisin paikka!

Huomasin kans että oon näissä kuvissa aika hoikassa kunnossa eikä ehkä ookaan huono asia et painan ainakin kuus kiloo enemmän kun tollon.

Kaks loppukevennyskuvaa, jotka nyt ei oo kovin hienoja :DD Mut kattokaa tota rusketusta ja jo kolmantena iltana, tai oikeestaan toisena, koska ekana vasta tultiin paikalle!

1. huhu vähä katoinki et ootpa laiha nois kuviS! mut ihanii kuviiii:) tää postaus oli super nice!

2. oon aina ollu hoikka riippumatta oikeestaan yhtään siitä et miten syön ja liikun, mut niinkun äiti joskus varotteli että kun ikää tulee tarpeeks niin alan saaha painoo ja niin tässä on varmaan nyt käyny kun aika tasaseen tahtiin tullu kiloja lisää jonkun vuoden :D. Oon kyllä edelleen aika hoikka että saa tulla lisääkin.

Tykkään itekin näistä kreikkapostauksista, oon vaan vähän laiska tekee niitä :D. ois viel semmonen rielu kaks viikkoo kreikanmatka päiviä jälellä joista vois alkaa tämmösii tekee :D. Onneks viimekesän reissu kesti vaan viikon ja sieltä on suht vähän kuvia, joten on vähemmän työtä tehä siitä reissusta tämmöstä!

3. hahaa joo niis kuvien lataamises yms kyl kestää :)!

4. Aivan uskomattoman ihania kuvia!

5. oi kiitos Niina! Ehkä jaksan pian tehä taas seuraavan osan tähän tarinaan et saan laiteltuu lisää kuvia :D