sunnuntaina, marraskuuta 15, 2009

Kreikkapäiväkirjat osa 1.

6-7.7.2009

Matka alkoi hyvin tiedolla, että kone on myöhässä reilut kaksi tuntia. Päätettiin siis lähteä haukkaamaan leipää ja Jaana ja Jussi ottivat myös lämmintä juomaa. Ensimmäisessä kuvassa meneillään tämä toimenpide.

Päästiin sit koneeseen odottelujen jälkeen ja lappu kertoi et puhelimet kiinni tai me tiputaan! Jaana pääsi kunnon syyniin matkatavaroitta tutkittaessa. Onneksi siltä ei mitään väärää löytynyt kuitenkaan :D. Ostettiin koneeseen ja Kreikkaan vähän suklaata mukaan.

Koska lento oli myöhässä, kerkesi aurinko lähteä laskuun. Miksi aina siipipaikka?

Kreikan päässä bussissa alko jo juttu olemaan vähän väsynyttä ja ihmeteltiin miten bussi hiljeni heti kun meidän pysäkki tuli ja tajuttiin pitää hetki suumme kiinni :D. Kuvassa ihmetellään puolenyön jälkeen Jussin kanssa Fantan etikettiä, jossa jutut luki Kreikaks, vaikka se oli ostettu Suomesta :O. Hotellille kun päästiin joskus yhden maissa yöllä, lähettiin ettimään pitapaikkoja, mutta kaikki lähellä olevat mestat oli kiinni joten päädyttiin ihan hotellin vieressä seisovaan minimarkettiin, josta saatiin vielä kaupanpäälle hedelmiä ja suklaata :D. On kyllä ikävä Kreikan hedelmiä <3.

Erittäin kovaääniset heinäsirkat herätti meidät varmaan kahdeksan maissa ja kuva yllä on maisemaa parvekkeelta, jonne menin haistelemaan ihanaa meri-ilmastoa heti herättyäni. Rakastan vuoria!

Aamupalaa tarjoiltiin klo 8-10 aamulla, joka kuului hotellihuoneen hintaan, joten ihan lomailuksi ei heitetty :D. Ekana päivänä kello kymmenen oli myös tervetuloa-tilaisuus ravintolassa vähän lähempänä Nidrin keskustaa. Hotel Avra Beach, jossa olimme, sijaitsee aivan ranalla ja aamupalaa voi mennä nauttimaan kuvassa oleville pöytäryhmille ja kuunnella samassa merenkohinaa. Nurmikko on ihanaa etelässä! Paksua, nahkeeta ja viileetä! Jos tuo nyt oikeaa nurmea edes oli :D kai se.

Lähdimme aamupalan jälkeen tervetuliaistilaisuuteen ja samalla katselemaan kaupunkia. Kuvassa Jussi ja hotellin käytävä. Musta oli aivan ihanaa, että huoneisiin pääsi käytäviä pitkin, jotka olivat aivan avoimia.

Nidrin pääkatua ja porukkaa. Ei näytä ehkä niin hurmaavalta kuin paikanpäällä!

Nidri on satamakaupunki!

Ostettiin kahet kipaleet näitä ihania gyros-pitaleipiä! Ai että on kyllä yks paras juttu koko maailmassa nuo noin kahden euron herkkupalat! Istuttiin satamaan syömään ja haistelee merta. Käytiin myös markkinoilla, joka oli osaltaan hirveä kokemus. Siellä kamalassa paahteessa myytiin kaikenlaisia pikkuelikoita. Onneksi sentään olivat varjossa ja kaikilla oli vettä ja ruokaa ja osalla myös tuulettimet. Linnut näytti kaikki ihan pirteiltä ja hyväkuntosilta, mutta esim. kaloja kellui kuolleena elävien keskellä ja jotkut jyrsijät vaan makasivat pohjalla ja hengittivät raskaasti. Harmi ettei niitä kaikkia voi ostaa! Markkinoilla myytiin tietty kanssa kaikkia herkkuja ja halpakopioita kaikesta mahdollisesta,, mutta ei kyllä ostettu mitään. Pisti suututtaa tää eläinasia, mutta en mä kai voi sille mitään tehdä, joten yritin vaan unohtaa ettei koko loma menisi pilalle. Oon nimittäin sen verran herkkä ihminen, että saatan tommosia asioita vatvoo päässäni monen monta päivää.

Palattiin kaupunki ja lounasreissulta takaisin hotellille ja valmiina ekan päivän biitsimakoiluun.

Rannalla kasvoi Ananaksia ja Jaana voi henkilökohtaisesti valittaa jos tämä on jollain tavalla hirveä kuva, eikä sitä saisi julkaista :D

Rantaoleskelun jälkeen lähettiin kaupungille ja ettimään jotakin hyvää paikkaa, jossa saatas ruokaa!

Löydettiinkin paikka, joka oli köynnöksien peitossa, populaa riitti ja menun hinnat olivat vain puolet muiden ravintoloiden hinnoista. Sinne siis! Kuvassa yksi annos, en kyllä muista että mitä tuo esitti :D. Ei syöty niin kauheen raskaasti, tai ainakaan minä en, mutta oli meillä vissiin kaksi alkuruokaa, kolme pääruokaa ja limua juomaksi ja koko homman loppusummaksi tuli 24,10€ Että ei kovin paha! Päiväbudjettina meillä oli 50€, joka muuten riitti tosi mukavasti! Seuraavaksi muutama edustuskuva edustavasta pariskunnasta!

Minä syön viininlehväkääryleitä, dolmades ja Jussi Kreikkalaista makaroonilaatikkoa, pastitsio. Naminam! Mulla onkin tuolla kaapissa purkillinen näitä herkullisia kääryleitä, joita taidan maistella huomenna.

Ruokailun jälkeen suunnattiin parvekkeelle istumaan ja nukkumaaaan! Kyllä on hinku lähtee taas!